Ett år

Ett år sedan. Det slog mig när jag satte på mig skorna imorse, de där röda. De var nya då, blanka.
De är fortfarande röda men kanske inte lika nya. Utsidan vittnar om saker som hänt, smuts från vattenpölar, slask, trevliga promenader. De är lite mer ingådda, mer bekväma.

Ett år. Det vittnar om att man kanske inte är den mest erfarna när man fortfarande uppmärksammar hur länge man har arbetat.

Fortfarande kanske inte ingådd, uttrampad, formad efter min fot som skorna har blivit under året. Men i alla fall lite uppmjukad, mer bekväm.

Nu vankas det nattjour, såhär på ettårsdagen.
Livet går vidare mot nästa yrkesår. 


Kommentarer
Postat av: Karin

Grattis!

2011-03-10 @ 20:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0