Med känsla för stök

Det är ju inte riktigt slut än. Utbildningen håller på ända in i examensdagen och den där uppgiften som jag hade förträngt, det var dags att börja med den. Min lägenhet och jag organiserar därför pluggkaos deluxe. Det gäller att ta tillfället i akt. Jag och min lägenhet, vi är som glamourfestfixarna när de organiserar ostädat. Vi tar ut svängarna ordentligt och vi gör det bra. Vi har rutin, stil, finess och vi lämnar ingenting åt slumpen. Det är med en nostalgisk tår jag ser ut över eländet som är stök i mitt kök, badrum och resten. Sista...

Det ligger papper i drivor bakom datorn som surrar i ett hörn. I ett annat ligger klädeshögen som jag ska tvätta sen. Alla mina tekoppar har fått komma ner från hyllan och står nu uppställda på parad mot diskhon för att hoppa i senare. I kylskåpet finns äppelmos, keso och utgången mjölk. Jag ska laga festmåltid sen. Tills dess finns pluggodis. Sen ska jag för övrigt även renbädda sängen, sortera papper, gå ut med tidningar, panta burkar för urdrucken pluggcola, damma av soffbordet, plocka bort knäckebrödssmulor från köksbordet och tvätta väggarna i badrummet. Sen ska jag bli ordentlig. Så det så.

Mitt eviga löfte sitter som en smäck. Det där gjorde vi bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0