Homo vikul

Det är ju nästan lite så att man undrar vad man är för någon sorts person egentligen. Om man är av en annan art eller så? En konstig sådan? Det är sol ute, den finaste dagen på hela året faktiskt. Jag fyller år och borde äta sådan där jordgubbstårta som visst är inne den här tiden av året. Men nä. Jag är på det lilla sjukhuset och väntar. Jag ska få assistera på operation. Det drar ut på tiden. Det gör det alltid. Det gör mig förbannat svår att leva med. Ibland undrar jag vad jag håller på med. Ibland undrar jag varför, egentligen.

Men faktum är att just nu väntar jag gärna. Jag träffade patienten på akuten, klämde lite på buken, misstänkte min livs första blindtarmsinflammation. Bakjouren kom, höll med och sen gick det fort. Min arbetstid är slut för länge sedan. Nu tänker jag bara njuta av det där intressanta. Insupa doften av sterilium. Just nu är jag så lycklig som bara en vikarierande underläkare  kan vara.

Kommentarer
Postat av: FiaLisa

Jag är precis likadan. Det är väl fantastiskt att du har hittat rätt, du gör något du är passionerat intresserad av.

2009-06-24 @ 08:26:26
URL: http://fialisa-drdr.blogspot.com/
Postat av: Kerstin Beckman

Hej!



Jag heter Kerstin Beckman och arbetar med webbprojektet OmVård.se. Syftet med OmVård.se är att vara en samlingsplats för kvalitetsinformation om vården och för diskussioner om hur vården fungerar ur patientens perspektiv. Den färdiga webbplatsen kommer att bli publik i slutet av augusti.



Idag finns det en sida där vi berättar om projektet samt en blogg. I bloggen länkar vi till olika bloggar som vi tycker ger spännande perspektiv på vården i Sverige, bland annat din.



När vi lanserar den färdiga sidan i augusti kommer vi att ha en mer omfattande länksamling, där vi skriver en kort beskrivning av några av de bloggar som vi tycker är extra intressanta, där vi gärna vill berätta om din blogg. Allra helst vill vi också ha en bild till beskrivningen. Är det okej att vi tar en skärmdump från din blogg, eller har du en bild som du skulle vilja ha med i en sådan beskrivning?



Med vänliga hälsningar

Kerstin

2009-06-24 @ 14:20:37
URL: http://www.omvard.se/blogg
Postat av: Maskrosen

Wow! Vad häftigt att diagnostisera sin första app! Fick du vara med och operera till slut? Var den verkligen inflammerad?



Klart att man stannar kvar. Vi är väl lika mycket tokar allihop som har börjat på den här karriären... ;) Förhoppningsvis går det över innan man går in i väggen. ;)



Och grattis till inlägget ovan! Måste vara roligt att få höra att det man gör är uppskattat! Kämpa på!

2009-06-24 @ 18:38:31
URL: http://maskrosblogg.blogg.se/
Postat av: G

Jag älskar det sättet du beskriver särskilt doften av sterilium, som jag inte har kännt sedan ca mån tillbaka, saknar den! Grattis också till inlägget från omvård.se!

2009-06-25 @ 18:46:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0