Lön för mödan

Haha! Jag har fått lön!

Mitt bland allt nytt så glömde jag nästan bort en av huvudanledningarna till att jobba överhuvudtaget. Men vilken trevlig överraskning ändå! Det var nästan som den där känslan man fick den där första sommaren man jobbade någonsin. Helt plötsligt har jag möjlighet att köpa nya skor, god mat och det där fantastiskt onödiga klädesplagget utan att det ens gjorde speciellt ont i plånboken. Mycket trevligt. Ingen tomatsås med pasta så långt ögat kan nå denna vecka. Jag är en arbetande människa just nu. I lönetid är det helt fabulöst. Jag kan vänja mig vid detta.

Kommentarer
Postat av: Doktoranden

Lön är fantastiskt.



Jag sätter mig på flyget för min och drar vidare på en kryssning. Life is good.

2009-07-27 @ 21:10:35
URL: http://doktorandtankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0