Knäppt?

Det känns lite knäppt

...att handleda läkarassistenter
...att sedan läsa att någon har gjort något "under handledning av dr yetanotherkandidat"
...höra någon säga att "nu är doktorn här" när du kommer in i rummet
...att patienterna vill ha ett samtal med mig på avdelningen
...ringa konsulter på det stora sjukhuset och diskutera patienter
...att överläkaren säger "nu är du chef" för att sedan gå ner och operera

Men idag har varit en bra dag, tror jag. I alla fall har den varit det tills jag kommer imorgon och inser alla fel jag gjort. Eller så går det framåt, eller nåt'. Det känns som jag har i alla fall en procents koll tio procent av tiden. Det är upp och ner. Men idag var det mestadels upp. Det är sådana dagar man lever för.

Kommentarer
Postat av: KatBat

Jag kan inte mer än att instämma. Men jag har börjat fatta att när pat vill ha ett samtal med läkaren så kan det mycket väl vara med mig. Och ringa konsulter, det är ju roligt! "ringer i tjänsten, kan du koppla mig till kärlkirurgjouren?" yeah

2009-07-09 @ 18:44:51
URL: http://katbat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0