Vardagsmirakel

Ibland händer det.
Ibland sker mirakel.
Ibland händer det mig.
Idag hände det mig.
Idag kom så den där dagen.

Jag hade hört talas om det.
Ungefär som jag hade hört talas om feokromocytom

Mina damer och herrar: 
Jag har således ett viktigt meddelande.
Jag har upplevt det på riktigt.
Jag var nästan villig att leta upp kameran.
Precis som i trissreklamen,
plötsligt händer det!
Det kändes som en stund att föreviga, rama in.
Det kändes som något jag inte kommer uppleva igen.
I alla fall inte innan pensionsdagen.

Idag stämplade jag ut från jobbet med en tom signeringskorg.

Kommentarer
Postat av: Doktoranden

Kors i taket. Ta i trä.



Och så vidare.



Går det verkligen?

2010-05-13 @ 01:13:24
URL: http://doktorandtankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0