Just nu...

... är patienterna på mottagningen inte alls roade av att se mig och min handledare. Traktorn och dockorna i väntrummet lockar mycket mer, av förklarliga skäl. Läkare i konstiga kläder och stetoskop är läskiga grejer som det gäller att ta det varsamt med. Jag lär mig därför att lyssna på tickande hjärtljud hos nallar och att  lyssna noggrant på ljuden från mammors och pappors knän. Jag har även lärt mig att titta efter örontroll som man kan se på med barnläkarens speciella ficklampa. Visste ni för övrigt att örontrollen ibland kan rymma ner till munnen så att man kan se dem om man gapar riktigt stort?

Kommentarer
Postat av: opsyrran

Hahaa!! Va kul - det ska jag köra med när jag och sonen går till doktorn nästa gång! =)

2009-03-28 @ 08:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0