Beroendeframkallande praktik

Det slutar liksom inte att vara häftigt
Att det bara kan komma ut en ny människa sådär

Det slutar inte att förvåna
hur rofyllt det kan bli,
sådär efteråt, när alla går ut.
När smärtan tar slut
och den oändliga lyckan tar vid.

Det slutar liksom inte att vara fascinerande
att se när det lilla skrynkliga
slår upp ögonen
bajsar
sparkar
skriker
ammar
och skriker igen

Jag och mina gelikar, vi har ynnesten att stå där brevid.
Det går inte att göra annat än att le.
BB är den nya drogen.
Den är starkt beroendeframkallande, by the way.

Kommentarer
Postat av: anski

Ja, man skulle blivit barnmorska... ;o)

2009-02-22 @ 21:10:05
URL: http://anski.blogg.se/
Postat av: Filippa

åh, som på Grey's när de behöver muntra upp sig och går och tittar på bebisarna... jag har köpt på mig fler säsonger nu, förresten. Ta någon ny grey's-dag?

2009-02-27 @ 10:32:55
Postat av: yetanotherkandidat

Ja, ny Grey´s-dag får det bli! Det är också beroendeframkallande btw...

2009-02-27 @ 21:05:39
URL: http://yetanotherkandidat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0