Julafton är inställd

Jag är såååå sjuk. När jag försöker resa mig upp snurrar det till, när jag försöker att äta någonting mår jag illa. Lederna värker så att jag tror att jag fått reumatism. I morse var nacken stel och jag var helt säker på att jag drabbats av hjärnhinneinflammation.

Det som stör mig mest är dock att jag äntligen skulle få följa med på operation idag, en heldag. Jag hade sett fram emot det här, genomlidit tråkiga mottagningar, idag skulle jag ju ändå få följa med på operation. Lite som julafton för en kandidat på kirurgkursen. Men så blev det ju inte. Jag ligger här i sängen och förbannar världen. Lika indignerad känner jag mig som när man var liten och pappa skämtade om att han och mamma hade besämt sig för att ställa in julafton. Lite känner jag mig som när jag var liten och det var dåligt väder på födelsedagen, när sommarlovet regnade bort eller när man hemska tanke var febrig på självaste julafton. Man hade ju kunnat önska att jag hade lite mer perspektiv på tillvaron. Jag är medveten om att människor världen över har det mycket sämre. Men i min ynkliga sjuksäng är det syndast om mig i hela världen. Jag känner mig med ens lite som alla de där sympatiska sagofigurerna som Lilla My, vargen i Bamse, Ursula i lilla sjöjungfrun, eller Karlsson på taket.

Buhu.

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag lovar att tycka synd om dig precis heeeeela dagen! Sov och vila - operationer laer det kanske bli fler av...? Kramar i maengd, lilla skatt!

2008-02-26 @ 10:29:57
Postat av: Helena

vilken blogg alltså! Jag får inte mycket gjort på min blogg, men din är ju superb! Hoppas du blir frisk och får operera massor framöver! :-)

Kramar i mängd!
Helena

2008-02-28 @ 10:29:55
URL: http://superstudenten.blogspot.com
Postat av: opsyrran

Haha - vilken rolig blogg!! Hit kommer jag att återkomma, garanterat! Har själv börjat blogga lite smått - men är nybörjare än så länge - kika gärna in! Krya på dig!

2009-01-18 @ 14:49:47
URL: http://opsyrra.blogg.se/?tmp=18121053

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0