Det kom en tidning...

Vill bli en empatisk läkare
Vill bli en kunnig läkare
Vill bli en läkare som driver sjukvården framåt
mina patienter förtjänar det
Vill vara en trevlig kollega
mina arbetskamrater förtjänar det

...någonstans kommer sedan verkligheten ikapp, den där insikten om att dygnet inte har 48 timmar, den där otäcka insikten om att jag aldrig kommer att räcka till på det sättet som jag vill och det skrämmer. Det landade en tidning på min hallmatta idag. AT-guiden. Tydligen har jag kommit tillräckligt långt in i utbildningen för att folk ska tycka att det är dags för mig att börja tänka på framtiden, en framtid som jag ser fram emot med skräckblandad förtjusning. Just nu måste jag säga att jag har svårt att få det att gå ihop, så mycket att kunna, så lite av det jag kan. Hur blir man någonsin redo för ett så stort ansvar? Kommer jag någonsin att duga till? Kommer jag att trivas? Accepteras av mina kollegor? Känna mig välkommen på min arbetsplats? Hitta till fikarummet?

...men AT-tidningen, den ligger där på hallbordet ändå...

Kommentarer
Postat av: Nafisa

Jag gillar din blogg! Roligt skriven och mycket intresanta/roliga synpunkter.

2007-09-22 @ 10:52:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0