Vad folk tror och hur det faktiskt är

"Läkarstudent? Så ung!!" Patienten säger det med beundran i blicken. "Mamma måste vara så stolt"

Förvisso, det är mamma. Men tänk om patienten visste att...

jag är urusel på att städa
jag just nu har 13 damråttor i min lägenhet
jag låter pojkvännen laga mat åt mig
de få gånger jag lagar mat blir det hämtsushi
jag är landets erkänt sämsta blomvakt
blommorna dör nämligen
jag delar musiksmak med landets 10 - åringar
min fantastiske lillebror kommer ta körkort innan mig
jag har inte ens börjat ta tag i det för att jag är rädd för att köra bil
jag tränade senast i maj
jag gillar att äta frukost på McDonalds
jag klarade inte frågan om allergitester på senaste tentan
överläkaren fick förklara och låta mig lyssna
på galopptoner ungefär en googol gånger innan jag fattade galoppen
haha
jag har fortfarande ingen kläm på att slå reflexer
jag är superdålig på att höra av mig till mina vänner
...för det mesta är jag alldeles för trött

Är jag värd de beundrande blickarna? Nä. Men det var ju ganska trevligt att uppleva dem ändå.

Kommentarer
Postat av: m

Får m skriva beundrande kommentarer så här oförblommerat? Jag är ju sprickstolt och känner inte alls igen mig i beskrivningen av slarvern ovan. Med många järn i elden måste en del saker få stryka på foten annars blir tillvaron omänsklig ju!

2007-08-16 @ 17:12:51
Postat av: Broder

Lillebror måste ju då meddela att han brakade in i en garageport igår och gjorde en liten buckla i lacken på Saaben. Så just nu känns lappen avlägsen.

2007-09-11 @ 14:03:37
Postat av: Anette

Jag vill minnas att du skött våra blommor alldeles utmärkt för ett par somrar sen...(Problemet är att de brukar leva hårda liv när VI tar hand om dem.)

2007-09-21 @ 22:59:33
Postat av: Tobias

Hej! Underbar blogg! Jag dimper ner lite slumpmässigt i just detta inlägg för att ge dig lite uppmuntran: rolig läsning, givande att sätta sig in i ett studentliv/yrke som är helt alienerat för mig :)
Jag börjar här i det förflutna och arbetar mig upp till nutid med ambitionen att läsa hela bloggen. Tack! (Jag gör research för ett skrivprojekt)
Mvh /Tobias

2014-08-07 @ 02:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0