Om att tänka på något annat

Sommarjobbet är slut för denna gång. Några dagar kvar nu innan livet som kandidat drar igång igen och med detta en tidsbrist som heter duga, avd varför har inte dygnet 48 timmar liksom? Jag är duktig på att se det jag tycker att jag borde göra för att få en enklare tillvaro, böcker borde läsas / anteckningar borde sammanfattas / projektplaneringar borde följas (eg dags för artikelläsningar) / ex-tentor borde skrivas. Sedan tillkommer alla de där vuxliga sakerna som ex tvätt / disk / städning / sortera papper / planera ekonomin. Jag är dock väldigt dålig på att faktiskt utföra dessa saker. Varför?
       Borde är ett intressant begrepp när man lider av patologiskt duktighetssyndrom. Man är helt enkelt dålig på att se bortom det som man tror att andra förväntar sig att man borde göra och man kämpar för att leva upp till dessa hjärnspöken. Dessa hjärnspöken kan sammanfattas som Borde.
      Kanske är det så att de där sakerna inte blir gjorda för att det jag egentligen borde göra nu inte alls är något av alla de ziljarder saker jag tror mig behöva utföra. Undermedvetet kanske även jag insett faktum, att nu är det kanske för en gångs skull dags att göra Ingenting Alls. Med vädrets tillåtande kanske få några slappa dagar då jag kan sola, bada och läsa skvallertidningar. Förhoppningsvis gör det att jag orkar med november även i år. Förhoppningsvis gör det att jag slipper bli ännu en siffra i den tråkiga statistiken över patienter i Sverige sjukskrivna med utmattningsdepression. Koppla av är vad jag Borde göra.

Dags att tänka på något annat. Jag tar semester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0