Om häxjakt

Jag läser tidningar, ser på tv, nyheter, läser på internet och förfäras över häxjakt. Jag blir mörkrädd över hur det verkar som om folk utan någon som helst medicinsk utbildning tycker sig veta, kunna bedöma svåra medicinska tillstånd, labvärden som påverkas av en rad olika faktorer. Jag är fullkomligt förskräckt över att folk bestämt sig för att hon är skyldig, skräckslagen inför det faktum att media njuter av att se en hårt arbetande människa vars liv har vigts åt att rädda andras liv fullkomligt slås i spillror.

Blir barnnarkosläkaren fälld kommer jag seriöst att överväga att byta yrke.


Kommentarer
Postat av: Doktoranden

Det är en skrämmande situation.



Och oroande för hur smärtlindring kommer hanteras inom sjukvården för all framtid.

2010-02-04 @ 16:26:25
URL: http://doktorandtankar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0