Nästa

Böckerna från den gamla terminen står i hyllan. Jag var och hämtade de nya böckerna häromdagen. Det är en liten ritual, det där. Rensa väskan, slänga godispapper från tentaplugget, slänga trasiga pennor och alla de där föreläsningsanteckningarna man någonstans vet att man aldrig mer kommer att titta på. Fast man vågade ju inte slänga dem då, innan tentan. Jag vågar nu. Det är någonting hoppfyllt över att börja en ny termin, trots allt.

Jag vet att jag är skadad när terminsstarter är mitt nyår, min tid för nyårslöften. Det vittnar om en ganska lång skoltid. En skolskada, kan tyckas. Men det är liksom tid att blicka framåt nu. Allt annat är bara aska. Och ont.

Väskan är förberedd, skorna tvättade, lakanen i sängen bytta. De nya böckerna vittnar om vad som kommer härnäst. Med darrande ben ska jag se hur liv kan börja. Först där på förlossningen, där på akuten, där på mottagningen och sedan där på avdelningen där jag så småningom ska ta mina första steg i livet som doktor. Där som jag ska försöka få den alldeles för stora rocken att försöka passa någorlunda. Trots känslan av att mest vara ett fejk. Tillsammans med mitt nya stetoskop och de där skorna jag ska köpa, ska jag försöka att börja att leva igen.

Kommentarer
Postat av: Maskros

Hej!

Jag har lagt till din blogg som länk på min blogg. Tyckte det var fair play att du vet att den existerar och vad den innehåller.

//Maskros

2009-01-20 @ 18:16:11
URL: http://maskrosblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0