Decemberliv

Jag har börjat läkarutbildningens sista kurs. Har nog inte fattat det än. Sista, sista, sista för att sen få en massa första, första, första. Jag känner mig som en skiva på repeat.

-Det har gått så vansinnigt fort!

Bostadsletandet går sådär. Körkortsplanerna lika så. Jag är alltför upptagen med att ignorera stundande faktum; hallå, jag pluggar ju fortfarande! (Eller, tja, i alla fall när jag inte förbereder examensfest eller slösurfar på internet) I helgen tänkte jag fira traditionell Lucia. Sista studentLucia i staden. Jag tänker festa hela natten. Så det så.


Kommentarer
Postat av: Gustaf

Hej!



Sitter här och plöjer igenom din blogg! Jag följde den för ett-två år sedan också, och hittade den ikväll igen. Vet egentligen inte varför jag slutade läsa, troligen tidsbrist.



Jag har blivit antagen till läkarprogrammet i Lund nu till våren, och det är i princip det enda jag tänkt på de senaste åren. Hur som helst, ibland när man läser läkar och läkarstud-bloggar får man känslan av att ingen egentligen verkar trivas riktigt bra med valet av jobb, utan snarare gör det som någon form av kall. Jag gissar att allt, varken läkarjobb eller läkarstudier, är så över-jävla intressanta och givande som man tror hela tiden. Men finns det, så här i efterhand, något du funderar på över att du skulle valt istället? Man har ju lite tankar så här 6 veckor innan upprop; 5,5 år hårt plugg, 2 års AT, 5 års ST och kanske (troligen) vik. ul i nåt år, och en arbetsmarknad där många inte verkar trivas.



Jag förstår ju att alla jobb inte kan vara förbannat bra hela tiden. Men är det bra eller illa att man börjar tänka så här redan innan=/



Egentligen är detta ingen kommentar till din blogg (som är mycket läsvärd), det är nog bara jag som tänker högt i skrift.

2009-12-13 @ 06:12:31
URL: http://-
Postat av: yetanotherkandidat

Du har blivit antagen till en fantastisk utbildning. Jag tror inte att eftertänksamhet är av ondo. Insikten om att inget liv är perfekt är däremt en insikt av godo.



Bloggar fungerar som en plats att ventilera känslor på. Känslor är inte alltid rationella absoluta sanningar, vilket är viktigt att komma ihåg när man läser bloggar skrivna av andra.



Jag har aldrig ångrat mig och det är jag övertygad om att du inte heller kommer att göra.



Lycka till!

MVH, yetanotherkandidat

2009-12-13 @ 13:50:11
URL: http://yetanotherkandidat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0