Bara action på läkarlinjen

Så, vad har jag lärt mig den här veckan?


Det är strejk. Jag har suttit x antal timmar utanför op-salar för att vänta på operationer som aldrig börjar eller blir inställda. Jag har suttit och väntat på mottagningar där handledaren inte har kommit. Jag har suttit med på ronder. Jag har konstaterat att det faktiskt går att se rakt igenom mig. Jag har slutligen fått komma med på operation. Jag har tittat ner i ett sår. Jag har sett vad jag tror var en rectusbuk. Någon har pekat och sagt att där var en nerv. Jag såg ingenting, för jag befann mig osteril på anestesisidan vinglandes på en pall.



Fantastiskt. Makalöst. Magiskt. Redo att ta tag i tentaplugget, med andra ord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0