Räddaren i nöden

Det finns vissa saker jag inte kommer att sakna när studentlivet är slut. Dagens matsituation är en av dem. Två månader utan lön och utan csn med bortresta föräldrar börjar göra märkbara hål i plånbok och skafferi. Min räddare i nöden är krossade tomater. Det är en fantastisk produkt med oanad potential. Verkligen.

Blandar du den med lite sambal oelek, vitlök, salt och mjölk och mixar har du snabbt tomatsoppa. Med lite pasta till blir det fest. Blandar du den med sambal oelek, vitlök, salt och mjölk och låter bli och mixa för att istället reda den har du tomatsås. Med lite pasta till blir det lyx.

Jag menar, vem behöver något annat? Vem behöver, låt oss säga, mineraler och proteiner när det finns järn på burk som jag köpte i tillfällig trötthetsdesperation i vintras?

Dagens i-landsproblem, jag vet. Men, men... Maten står på bordet i alla fall och jag riktigt längtar. Idag blir det nämligen pasta med tomatsås.

Kommentarer
Postat av: m

Oh no!

Så kan du ju inte ha det!!!

Det är just fina föräldrar att ha!

Du kan ju få skörbjugg...

PoK

2008-08-03 @ 21:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0