I kulverten kan ingen höra dig skrika

Jag hade det första kliniska momentet på den nya kursen idag. Då jag ännu inte lärt mig att hitta på det stora sjukhuset hade jag tagit ut god tid för att hinna hämta upp kläder och byta om, trodde jag. Ack så fel jag hade. Det stora sjukhuset har ett intelligent klädsystem med ett förprogrammerat kort och när du drar detta kommer strukna kläder i rätt storlek magiskt fram ur en lucka. Fantastiskt om det fungerar. Inte kul om det inte gör det.

20 minuter innan utsatt tid hade jag idag lyckats hitta fram i det stora sjukhusets enorma kulvertsystemt och drog mitt kort i klädutlämningsapparaten. Inga kläder i min storlek. Testar nästa. Den automaten vill ge mig endast bussarong och läkarrock. Överväger för någon sekund att göra bussarong och underkläder till nytt avdelningsmode. Bestämmer mig för att detta inte var en bra idé. Nu uppstår ett problem.

10 minuter innan utsatt starttid rinner svetten ner för pannan. Den manuella kläddisken öppnar långt senare. Jag börjar vandra ut i kulvertsystemet. Jag träffar där en vänlig IVA-syrra och frågar henne vad jag ska göra. Hon rekommenderar mig att gå till kulverten under det stora sjukhusets barnsjukhus och springer sedan därifrån. Kvar står en förvirrad kandidat och undrar var hon ska gå. Lyckas på något magiskt sätt hitta till barnsjuhusets kulvert. Automat 1 är ur funktion. Automat 2 vill ge mig ett par byxor och en bussarong. Fantastiskt. Med 3 minuter kvar återstod bara språngmarschen till kandidaternas omklädningsrum beläget i kulverten på andra sidan av det stora sjukhuset.

Inser så med ens varför de som bestämmer har placerat klädutlämningen i kulverten. På det sättet slipper de ju se alla irriterade ansikten eftersom de vet att deras helautomatiska system kommer att krångla hälften av gångerna. I kulverten kan ingen höra dig skrika av frustration. Smart tänkt av någon.

Kommentarer
Postat av: Linn

Jag älskar den här bloggen. TACK!

2007-10-02 @ 21:23:13
Postat av: anski

Haha! Du skriver bra och på pricken, jag länkar till dig!

2007-10-03 @ 19:42:55
URL: http://anski.blogg.se
Postat av: Bror

"I can't do this all on my own, no I know I'm no Superman..."

2007-10-04 @ 08:41:19
URL: http://raketost.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0