God Jul, ja, om några dagar i alla fall

Ibland är det bara att lägga ner. Projektarbetet kryper framåt med myrsteg men efter kontakt med handledaren (Äntligen! Halleluja! osv...) så har jag nu i alla fall en plan och det känns förstås skönt. Jag har tagit jullov. Jag ska njuta av lite oseriös tillvaro innan det blir dags att spurta med projektet och påbörja kirurgkursen nästa termin. Det är fantastiskt vad tiden går fort!

När jag började läkarprogrammet kändes det som om de som gick kirurgterminen och därutöver kunde allt. Förmodligen kunde de inte det, vilket man inser nu. Jag var också där för några år sedan, frågade mina äldrekursare om hur det kändes, att snart vara färdig. Idag får jag själv samma fråga följt av den obligatoriska och-vilken-sorts-doktor-vill-du-bli-då-frågan. Mitt svar? Jag känner mig så långt ifrån färdig man kan känna sig. Jag hoppas att jag ska lära mig mer men framförallt att jag ska lära mig att känna att det är ok att jag inte kan allt och aldrig kommer att göra det heller. Vilken sorts doktor jag vill bli? Jag vet inte. Men jag ser fram emot att ta reda på detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0