Den ofrivilliga skolkaren

Jag har lärt mig mycket matnyttigt under de dagar jag inte gjort någonting vettigt alls. Exempelvis vet jag nu efter att ha tittat på meningslös förmiddags-tv att Linnea på Södra Latin tycker att kinesiska är roligt. Jag vet att man åt champinjonsoppa till förrätt nobelmiddagen 1947. Jag vet att det är tråkigt att städa även om man har tid. Jag vet att förmiddags-tv på tv3 och tv5 innebär hysteriska lotteriprogram med en Duracell-programledare som pratar i 180 knyck, eller ännu värre, Days of our lives. Den såpan är verkligen inte bra. Verkligen inte.

Jag kan inte skolka. Jag gör mig extremt dålig som lat. Paralyserad av all tid jag har i mina händer, oförmögen att göra något vettigt som att träna, städa eller laga näringsriktig mat. Jag blir om något mer stressad av den här tillvaron än undervisning, jobb och plugg. Den ofrivilliga skolkaren borde kanske egentligen ta tillfället i akt, komma ikapp sig själv. Den ofrivilliga skolkaren söker ny handledare nu. Kanske borde jag ta vara på den här pausen. Faktum är dock att jag klättrar på väggarna här hemma, har extremt dåligt samvete, vill inget hellre än att ta tag i mitt liv, lära mig något medicinskt relevant.

Jag är så pretentiös.

Kommentarer
Postat av: feb

Skolkknep nr.1 Titta aldrig Aldrig på förmiddagsTV. Poängen är att du ska titta/göra något onödigt men ändå så pass underhållande att du bara tänker på hur mycet du har att göra egentligen och hur jobbigt det är när du går på toa.

2007-12-10 @ 19:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0